Overhead en bedrijfsvoering

Bedrijfsvoering

Juridische zaken

Met dit bedrag betalen we het personeel dat zich bezighoudt met juridische zaken. In totaal gaat het om 32 formatieplaatsen. De medewerkers zijn verdeeld over twee teams:

  • Het team juridische zaken en control. Dit team bestaat uit 20 fte. De medewerkers houden zich bezig met algemene juridische zaken. Bijvoorbeeld met de Wet normering topinkomens, gemeentegaranties en gemeenschappelijke regelingen. Daarnaast levert het team ook de juristen voor bijvoorbeeld voor de afdelingen Werk & Inkomen en Burgerzaken.
  • Het team bezwaar en beroep. Dit team bestaat uit totaal 12 fte. Deze medewerkers behandelen bezwaar- en beroepschriften. 4 fte van dit team valt onder deze activiteit.

De andere 8 fte die ook bezwaar- en beroepszaken behandelen, zijn ondergebracht bij andere activiteiten zoals beschermd wonen, vergunningen, belastingen, markten en horeca.

bedragen x € 1 miljoen

omschrijving

begroot

begroot

realisatie

realisatie

resultaat

lasten

baten

lasten

baten

personeel

2,6

3,2

-0,6

inhuur

0,5

-0,5

inkoop

0,9

0,2

0,7

voorziening

0,0

0,1

-0,1

totaal

3,5

0,0

4,0

0,0

-0,5

We hebben € 0,5 miljoen hogere apparaatskosten dan verwacht. Dit komt enerzijds doordat we de klachten coördinatie in 2024 hebben versterkt. De afhandeltermijn werden te lang. Vanaf 2025 onderzoeken we hoe we dit binnen de bestaande begroting kunnen oplossen. Ook hebben we extra ingehuurd door de hogere werkdruk bij bezwaar en beroep. Door een toename van zaken zien we dat er een groter beroep op juridisch adviseurs wordt gedaan.

Deze pagina is gebouwd op 06/16/2025 11:36:41 met de export van 06/04/2025 14:43:05