Overzicht per programma
bedragen x € 1 miljoen
programma | begroot | begroot | realisatie | realisatie | resultaat | |
---|---|---|---|---|---|---|
lasten | baten | lasten | baten | |||
Wonen | 145,3 | 150,1 | 200,7 | 215,5 | 10,0 | |
Stimuleren woningbouw | 7,0 | 1,7 | 6,1 | 1,9 | 1,2 | |
Wonen | 5,2 | 0,1 | 4,4 | 0,3 | 1,0 | |
Regels woonruimteverdeling | 1,3 | 1,1 | 1,4 | 1,3 | 0,0 | |
Particulier opdrachtgeverschap | 0,5 | 0,4 | 0,3 | 0,1 | 0,0 | |
Verstrekking startersleningen | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,2 | 0,2 | |
Ruimtelijke ordening | 9,9 | 2,1 | 9,8 | 2,5 | 0,6 | |
Apparaatskosten ruimtelijke ordening | 1,8 | 0,0 | 1,6 | 0,0 | 0,2 | |
Ruimtelijke plannen | 1,3 | 1,2 | 0,0 | 0,0 | ||
Ruimtelijke kwaliteit | 0,9 | 0,8 | 0,0 | |||
Strategie | 1,1 | 0,8 | 0,3 | |||
Anterieure overeenkomsten en Strategische aankopen | 4,8 | 2,1 | 5,3 | 2,5 | 0,0 | |
Grondexploitatie | 116,0 | 134,9 | 174,8 | 200,8 | 7,0 | |
Grondexploitaties | 178,5 | 134,9 | 174,8 | 144,7 | 13,4 | |
Mutatie boekwaarde grondexploitaties | -62,3 | 0,0 | 56,1 | -6,2 | ||
Apparaatskosten grondexploitatie | -0,2 | 0,0 | -0,2 | |||
Ondersteuning grondbeleid | 1,5 | 0,1 | 1,4 | 0,1 | 0,1 | |
Grondzaken | 1,2 | 1,1 | 0,1 | |||
Exploitatiekosten ontwikkelgebieden | 0,2 | 0,1 | 0,2 | 0,1 | 0,0 | |
Oosterwold | 5,6 | 5,5 | 4,2 | 4,2 | 0,0 | |
Apparaatskosten Oosterwold | 0,1 | 0,1 | 0,0 | |||
Oosterwold: kostenverhaal | 5,5 | 5,5 | 4,2 | 4,2 | 0,0 | |
FVA vernieuwend wonen | 1,0 | 1,0 | 0,5 | 0,5 | 0,0 | |
Experiment Vernieuwend Wonen | 1,0 | 1,0 | 0,5 | 0,5 | 0,0 | |
Commerciële producten | 4,5 | 4,9 | 3,9 | 5,6 | 1,2 | |
Commercieel en strategisch vastgoed | 2,1 | 2,1 | 1,7 | 2,2 | 0,5 | |
Huur-, erfpacht- en landbouwexploitatie | 0,8 | 2,8 | 0,7 | 3,4 | 0,7 | |
MVA gronden rentekosten | 1,6 | 1,5 | 0,1 | |||
Openbare ruimte | 139,4 | 98,6 | 139,2 | 101,1 | 2,7 | |
Beheer en onderhoud | 71,4 | 13,1 | 69,5 | 13,6 | 2,5 | |
Apparaatskosten beheer en onderhoud | 12,9 | 11,9 | 0,0 | 1,0 | ||
Dagelijks groenonderhoud | 19,3 | 2,9 | 18,4 | 2,6 | 0,7 | |
Dagelijks onderhoud wateren | 2,0 | 0,4 | 1,5 | 0,6 | 0,7 | |
Dagelijks onderhoud wegen en pleinen | 14,8 | 1,6 | 15,7 | 2,0 | -0,5 | |
Overig beheer | 1,4 | 0,4 | 1,2 | 0,5 | 0,2 | |
Groot onderhoud en vervangingen | 15,1 | 6,7 | 14,6 | 6,9 | 0,7 | |
Gladheidsbestrijding | 1,1 | 0,8 | 0,0 | 0,3 | ||
Schoon | 4,7 | 1,0 | 5,1 | 0,9 | -0,5 | |
Tuinvergroting | 0,2 | 0,3 | 0,2 | 0,1 | -0,1 | |
Afval | 34,0 | 42,2 | 34,5 | 43,2 | 0,5 | |
Afvalinzameling en -verwerking | 27,4 | 2,5 | 27,9 | 3,4 | 0,3 | |
Afvalstoffenheffing | 0,2 | 39,3 | 0,2 | 39,4 | 0,1 | |
Bedrijfsafval | 0,2 | 0,4 | 0,2 | 0,3 | -0,1 | |
Campagne- en projectbudget | 0,4 | 0,4 | 0,0 | |||
Ondergronds afval transport | 1,5 | 0,0 | 1,6 | 0,0 | -0,1 | |
Project toekomstbestendig afvalinzamelsysteem | 1,6 | 1,7 | 0,1 | 0,0 | ||
Recyclingperrons | 0,5 | 0,5 | 0,0 | 0,0 | ||
Facilitaire kosten afvalinzameling | 1,8 | 0,0 | 1,7 | 0,0 | 0,1 | |
Toezicht en handhaving afval | 0,4 | 0,4 | 0,0 | |||
Riolering | 21,2 | 22,9 | 22,5 | 23,0 | -1,2 | |
Beleid, strategie en samenwerking | 0,3 | 0,3 | 0,3 | 0,2 | -0,1 | |
Dagelijks beheer | 2,1 | 2,0 | 0,1 | |||
Onderhoud en vervanging | 15,7 | 0,0 | 16,7 | 0,0 | -0,9 | |
Apparaatskosten riolering | 3,0 | 3,2 | -0,2 | |||
Rioolheffing | 0,2 | 22,6 | 0,3 | 22,7 | 0,0 | |
Parkeren | 12,8 | 20,3 | 12,7 | 21,2 | 0,9 | |
Apparaatskosten parkeren | 1,0 | 1,0 | 0,0 | |||
Fietsparkeren | 0,8 | 0,0 | 0,8 | 0,0 | 0,0 | |
Parkeergarages | 7,5 | 7,8 | 7,5 | 8,3 | 0,4 | |
Straatparkeren | 1,7 | 9,7 | 1,6 | 10,1 | 0,4 | |
Toezicht en handhaving parkeren | 1,7 | 2,8 | 1,8 | 2,8 | 0,0 | |
Veiligheid en handhaving | 45,2 | 14,2 | 44,4 | 13,2 | -0,2 | |
Veilige wijken en georganiseerde ondermijnende criminaliteit | 9,9 | 0,7 | 10,1 | 1,2 | 0,3 | |
Veiligheidsbeleid | 1,2 | 0,2 | 1,0 | 0,4 | 0,5 | |
Aanpak straatintimidatie | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
Evenementenvergunningen | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | |
Experiment gesloten coffeeshop | 0,1 | 0,1 | 0,0 | |||
Openbare orde en veiligheid | 3,0 | 0,2 | 3,8 | 0,5 | -0,4 | |
Stads- en cameratoezicht | 5,6 | 0,1 | 5,3 | 0,1 | 0,3 | |
Veiligheid algemeen | 3,5 | 0,8 | 3,1 | 0,4 | -0,1 | |
Apparaatskosten veiligheid algemeen | 3,5 | 0,8 | 3,1 | 0,4 | -0,1 | |
Rampenbestrijding en crisisbeheersing | 16,3 | 0,8 | 16,5 | 0,8 | -0,2 | |
Brandweer | 2,2 | 0,8 | 2,5 | 0,8 | -0,3 | |
Veiligheidsregio Flevoland | 14,1 | 14,0 | 0,0 | |||
Zorg en veiligheid | 1,6 | 0,8 | 1,8 | 1,3 | 0,2 | |
Nazorg ex-gedetineerden | 0,5 | 0,1 | 0,7 | 0,2 | 0,0 | |
Zorg- en Veiligheidshuis Flevoland | 1,0 | 0,8 | 1,1 | 1,0 | 0,1 | |
Omgevingsvergunningen | 12,0 | 10,9 | 11,0 | 9,4 | -0,5 | |
Omgevingswet | 7,9 | 10,7 | 7,1 | 9,2 | -0,6 | |
Wabo transitie | 0,7 | 0,7 | 0,1 | |||
Milieuvergunningen | 3,3 | 0,2 | 3,3 | 0,2 | 0,0 | |
Handhaving bebouwde omgeving | 2,1 | 0,1 | 1,9 | 0,2 | 0,3 | |
Apparaatskosten handhaving bebouwde omgeving | 2,0 | 0,1 | 1,8 | 0,1 | 0,2 | |
Woningontruimingen | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
Dienstverlening en samenwerking met de stad | 25,1 | 4,8 | 26,8 | 6,3 | -0,3 | |
Burgerzaken | 11,1 | 4,8 | 11,5 | 6,2 | 1,1 | |
Burgerzaken | 10,4 | 4,8 | 10,8 | 6,2 | 1,1 | |
Verkiezingen | 0,7 | 0,8 | -0,1 | |||
Wijkontwikkeling | 2,8 | 0,0 | 2,6 | 0,0 | 0,2 | |
Apparaatskosten wijkontwikkeling | 1,7 | 1,7 | 0,0 | |||
Fonds wijkontwikkeling | 0,4 | 0,3 | 0,0 | 0,0 | ||
Gebiedskantoren | 0,1 | 0,2 | 0,0 | |||
Wijkbudgetten | 0,7 | 0,4 | 0,0 | 0,3 | ||
Bestuur | 5,3 | 0,0 | 6,9 | 0,0 | -1,6 | |
Apparaatskosten college B & W | 2,4 | 3,9 | -1,5 | |||
Democratische vernieuwing | 0,1 | 0,2 | -0,1 | |||
Samenwerkingsverbanden | 2,4 | 2,5 | 0,0 | -0,1 | ||
Internationale betrekkingen | 0,2 | 0,1 | 0,0 | |||
Ombudsman | 0,1 | 0,1 | 0,0 | |||
Vervoerkosten college B & W | 0,1 | 0,1 | 0,0 | |||
Digitale Stad | 0,0 | 0,0 | ||||
Gemeenteraad en ondersteuning | 5,8 | 0,0 | 5,8 | 0,0 | 0,1 | |
Accountantskosten | 0,4 | 0,4 | 0,0 | |||
Apparaatskosten griffie | 1,9 | 1,9 | 0,0 | 0,0 | ||
Programmabudget raad | 0,8 | 0,7 | 0,0 | |||
Raad en fractievergoedingen | 2,2 | 2,3 | -0,1 | |||
Vergaderkosten raad | 0,5 | 0,5 | 0,0 | |||
Diversiteit en inclusie | 10,2 | 9,4 | 10,1 | 9,4 | 0,1 | |
Diversiteit en inclusie | 10,2 | 9,4 | 10,1 | 9,4 | 0,1 | |
Diversiteit en inclusie | 1,1 | 1,1 | 0,0 | |||
Wet sociale werkvoorzieningen | 9,2 | 9,4 | 9,1 | 9,4 | 0,1 | |
Economie | 14,6 | 6,2 | 11,9 | 3,9 | 0,3 | |
Economische ontwikkeling | 6,8 | 0,7 | 6,4 | 0,6 | 0,3 | |
Economische ontwikkeling | 5,6 | 0,3 | 5,2 | 0,3 | 0,4 | |
Toerisme en recreatie | 0,6 | 0,5 | 0,1 | |||
Strategisch evenementenbeleid | 0,2 | 0,2 | -0,1 | |||
Markten | 0,4 | 0,4 | 0,4 | 0,3 | -0,1 | |
Investeringen openbare ruimte | 0,1 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | |
City marketing | 2,2 | 0,0 | 2,2 | 0,0 | 0,0 | |
Almere City Marketing | 2,0 | 2,0 | 0,0 | |||
Communicatie en marketing | 0,2 | 0,2 | 0,0 | |||
FVA circulaire economie | 4,2 | 4,2 | 2,5 | 2,5 | 0,0 | |
Proceskosten Circulaire economie en energie | 0,3 | 0,3 | 0,2 | 0,2 | 0,0 | |
Citylab stedelijke grondstofstromen | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
Duurzame energie -UDG, stad zonder gas | 0,1 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
Circulaire economie - Competitie Upcycle City 2.0 | 0,4 | 0,4 | 0,4 | 0,4 | 0,0 | |
Duurzame energie - balanceren energienet | 0,2 | 0,2 | 0,1 | 0,1 | 0,0 | |
Circulaire economie - Stedelijke grondstofstromen | 1,6 | 1,6 | 0,5 | 0,5 | 0,0 | |
Circulaire economie - Price | 1,1 | 1,1 | 0,7 | 0,7 | 0,0 | |
Circulaire economie - Stedelijk voedselsysteem | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,0 | |
Regio Deal Nieuw Land | 1,3 | 1,3 | 0,9 | 0,9 | 0,0 | |
Regio Deal Nieuw Land | 1,3 | 1,3 | 0,9 | 0,9 | 0,0 | |
Onderwijs | 66,6 | 33,9 | 66,4 | 34,2 | 0,6 | |
Onderwijsbeleid | 27,9 | 19,2 | 27,9 | 18,9 | -0,2 | |
Apparaatskosten onderwijsbeleid | 1,7 | 2,0 | -0,3 | |||
Hoger onderwijs | 0,1 | 0,1 | 0,1 | |||
Leerlingenvervoer | 3,0 | 0,0 | 3,0 | 0,0 | 0,1 | |
Leerplicht en startkwalificatie | 3,0 | 3,0 | 0,0 | |||
Volwasseneducatie | 3,0 | 2,8 | 3,0 | 2,9 | 0,1 | |
Voortijdig schoolverlaten | 1,7 | 1,7 | 1,6 | 1,6 | 0,0 | |
Vergroten ontwikkelkansen | 0,3 | 0,3 | 0,0 | |||
Onderwijsachterstand | 14,2 | 14,2 | 14,0 | 14,0 | 0,0 | |
Asschergelden | 0,4 | 0,4 | 0,0 | |||
Kinderdagopvang | 0,8 | 0,0 | 0,9 | 0,0 | -0,1 | |
Onderwijshuisvesting | 33,0 | 9,0 | 32,6 | 9,4 | 0,8 | |
Apparaatskosten onderwijshuisvesting | 1,9 | 0,6 | 1,2 | 0,6 | 0,7 | |
Basisonderwijs | 9,5 | 2,1 | 10,2 | 2,2 | -0,6 | |
Eerste inrichting schoolgebouwen | 1,3 | 1,0 | 0,3 | |||
Gym- en sportzalen | 3,9 | 0,1 | 3,8 | 0,1 | 0,1 | |
Kosten geplande scholenbouw | 0,3 | 0,0 | 0,5 | 0,0 | -0,2 | |
Tijdelijke schoolgebouwen | 4,5 | 1,7 | 4,4 | 1,9 | 0,3 | |
Voortgezet onderwijs | 6,2 | 0,2 | 6,0 | 0,2 | 0,2 | |
(Voortgezet) speciaal onderwijs | 1,2 | 1,2 | 0,0 | 0,0 | ||
Onderhoud schoolbesturen | 4,2 | 4,2 | 4,3 | 4,3 | 0,0 | |
FVA versterken leer- en werkomgeving | 5,7 | 5,7 | 5,9 | 5,9 | 0,0 | |
Proceskosten Leer- en werkomgeving | 0,7 | 0,7 | 0,6 | 0,6 | 0,0 | |
Flevo Campus | 2,6 | 2,6 | 2,6 | 2,6 | 0,0 | |
MBO ICT Field Lab | 1,5 | 1,5 | 1,9 | 1,9 | 0,0 | |
Kenniscampus Stadshart | 0,8 | 0,8 | 0,8 | 0,8 | 0,0 | |
Gezondheid | 46,5 | 6,0 | 44,7 | 5,2 | 1,0 | |
Welzijn en gezondheid | 29,7 | 4,6 | 28,9 | 4,7 | 0,9 | |
Buurt-, ouderen- en jongerencentra | 2,0 | 2,9 | 1,7 | 3,0 | 0,4 | |
Publieke volksgezondheid | 6,1 | 0,0 | 6,0 | 0,1 | 0,2 | |
Welzijn | 19,1 | 1,0 | 18,8 | 0,9 | 0,3 | |
Laagdrempelige ondersteuning | 1,3 | 1,3 | 0,0 | |||
Preventieve volksgezondheid | 1,2 | 0,6 | 1,1 | 0,6 | 0,0 | |
Jeugdwelzijn en jeugdgezondheidszorg | 16,8 | 1,4 | 15,9 | 0,6 | 0,1 | |
Publieke jeugdgezondheidszorg | 7,5 | 1,2 | 6,7 | 0,4 | 0,0 | |
Jeugdwelzijn en -preventie | 9,1 | 0,2 | 9,0 | 0,2 | 0,1 | |
Apparaatskosten jeugdwelzijn en jeugdgezondheidszorg | 0,2 | 0,2 | 0,0 | |||
Sociale voorzieningen en zorg | 330,0 | 232,7 | 338,1 | 243,4 | 2,5 | |
Maatschappelijke opvang en ondersteuning | 88,0 | 43,8 | 90,5 | 44,3 | -2,0 | |
Apparaatskosten maatschappelijke opvang en ondersteuning | 1,5 | 1,3 | 0,2 | |||
Wmo ondersteuning | 31,8 | 2,1 | 32,9 | 2,0 | -1,2 | |
Wmo hulpmiddelen | 9,9 | 0,3 | 10,0 | 0,4 | 0,0 | |
Algemene Wmo taken | 1,9 | 3,0 | -1,1 | |||
Lokaal maatschappelijke opvang | 4,8 | 0,1 | 5,4 | 0,2 | -0,6 | |
Wijkteams | 1,9 | 2,4 | -0,5 | |||
Hulp aan Oekraïners | 36,3 | 41,3 | 35,4 | 41,7 | 1,3 | |
Regionale Wmo | 66,1 | 70,2 | 74,5 | 78,1 | -0,6 | |
Beschermd wonen | 31,9 | 50,5 | 31,0 | 50,8 | 1,2 | |
Maatschappelijke opvang | 14,7 | 9,9 | 17,5 | 9,9 | -2,7 | |
Vrouwenopvang | 14,5 | 9,9 | 16,0 | 8,6 | -2,8 | |
Regionaal transformatiefonds | 0,4 | -0,4 | ||||
Reserve regionale Wmo | 4,9 | 9,5 | 8,8 | 4,2 | ||
Minimabeleid | 25,6 | 7,4 | 25,7 | 11,0 | 3,4 | |
Schuldhulpverlening | 17,3 | 6,0 | 17,7 | 9,0 | 2,6 | |
Kwijtschelding belastingen | 2,8 | 2,7 | 0,5 | 0,6 | ||
Apparaatskosten minimabeleid | 1,2 | 1,2 | -0,1 | |||
Bestedingsplan armoede | 2,6 | 1,4 | 2,6 | 1,6 | 0,2 | |
Collectieve ziektekostenverzekering | 0,9 | 0,9 | 0,0 | |||
Staatsbegrafenis | 0,1 | 0,0 | 0,0 | |||
Woonlastenfonds | 0,7 | 0,7 | 0,0 | |||
Inkomensondersteuning | 119,8 | 101,9 | 118,9 | 102,9 | 2,0 | |
Apparaatskosten inkomensondersteuning | 10,9 | 0,1 | 11,1 | 0,3 | 0,1 | |
Besluit bijstand zelfstandigen | 0,2 | 0,2 | 0,3 | 0,4 | 0,1 | |
Individuele inkomenstoeslag | 1,0 | 1,0 | 0,0 | |||
Bijstandverlening | 100,2 | 99,8 | 98,5 | 100,0 | 1,9 | |
Inkomensondersteuning algemeen | 1,4 | 1,5 | 1,4 | 1,8 | 0,3 | |
Bijzondere bijstand | 6,1 | 0,4 | 6,6 | 0,3 | -0,5 | |
Re-integratie | 19,4 | 5,0 | 18,4 | 5,2 | 1,2 | |
Apparaatskosten re-integratie | 7,5 | 7,4 | 0,1 | |||
Jongeren aan het werk | 0,5 | 0,5 | 0,0 | |||
Mensen met een arbeidsbeperking | 2,0 | 1,3 | 2,0 | 1,3 | 0,0 | |
Mensen met korte en middellange afstand arbeidsmarkt | 3,3 | 2,2 | 3,4 | 2,2 | 0,0 | |
Mensen met lange afstand arbeidsmarkt | 0,1 | 0,1 | 0,0 | |||
Re-integratie regionaal | 4,6 | 1,5 | 3,8 | 1,7 | 1,1 | |
Ondersteuningskosten | 1,2 | 0,0 | 1,2 | 0,0 | ||
Sociaal domein algemeen | 3,9 | 0,0 | 4,9 | 0,0 | -1,0 | |
Sociaal domein algemeen | 3,8 | 4,8 | -1,1 | |||
Adviesraad sociaal domein | 0,2 | 0,1 | 0,0 | |||
Asiel en inburgering | 7,2 | 4,4 | 5,2 | 2,0 | -0,4 | |
Apparaatskosten inburgering | 2,2 | 2,2 | 0,0 | 0,0 | ||
Trajecten inburgering | 5,0 | 4,4 | 2,9 | 1,9 | -0,4 | |
Jeugdhulp | 129,0 | 1,3 | 131,6 | 4,8 | 1,0 | |
Jeugdhulp en jeugdbescherming | 129,0 | 1,3 | 131,6 | 4,8 | 1,0 | |
Jeugdhulp zonder verblijf met beschikking | 60,0 | 59,1 | 0,9 | |||
Jeugdhulp zonder verblijf zonder beschikking | 8,1 | 6,3 | 0,0 | 1,8 | ||
Jeugdhulp met verblijf | 36,6 | 38,3 | -1,6 | |||
Top specialistische jeugdhulp | 3,7 | 4,0 | -0,4 | |||
Jeugdbescherming en reclassering | 7,7 | 9,6 | 1,6 | -0,3 | ||
Aanpak kindermishandeling en huiselijk geweld | 3,5 | 3,4 | 0,1 | |||
Onderzoek en innovatie | 2,6 | 2,1 | 0,6 | |||
Apparaatskosten jeugdhulp en jeugdbescherming | 2,8 | 0,8 | 4,8 | 2,7 | -0,1 | |
Toegang en regie | 4,0 | 4,1 | 0,0 | |||
Gemeentefonds jeugdhulp | 0,5 | 0,5 | 0,0 | |||
Dierenwelzijn | 1,1 | 0,0 | 0,8 | 0,0 | 0,3 | |
Dierenwelzijn | 1,1 | 0,0 | 0,8 | 0,0 | 0,3 | |
Dierenwelzijn | 1,1 | 0,8 | 0,3 | |||
Ontwikkeling van de stad | 45,4 | 40,9 | 42,4 | 38,1 | 0,2 | |
Opgave Almere Centrum | 3,9 | 0,4 | 3,8 | 0,4 | 0,1 | |
Uitgaven Opgave Almere Centrum | 3,9 | 0,4 | 3,8 | 0,4 | 0,1 | |
Fonds Stedelijke Vernieuwing | 3,7 | 3,7 | 2,9 | 2,9 | 0,0 | |
Programma Algemeen | 0,4 | 0,2 | 0,2 | |||
Almere Buiten-Centrum | 0,3 | 0,7 | 0,2 | 0,4 | -0,2 | |
Bedrijventerreinen | 1,3 | 1,3 | 1,2 | 1,2 | 0,0 | |
Binnenring Almere Haven | 1,7 | 1,7 | 1,3 | 1,3 | 0,0 | |
Mobiliteit | 28,1 | 26,2 | 26,7 | 24,8 | 0,0 | |
Openbaar busvervoer | 20,9 | 20,9 | 19,7 | 19,7 | 0,0 | |
Mobiliteit | 7,2 | 5,3 | 6,9 | 5,0 | 0,0 | |
FVA ontwikkeling van de stad | 1,8 | 1,8 | 1,5 | 1,5 | 0,0 | |
Handelingsperspectief | 1,8 | 1,8 | 1,5 | 1,5 | 0,0 | |
FVA versterken Hart van de Stad | 4,1 | 4,1 | 3,6 | 3,6 | 0,0 | |
Almere Centrum | 0,8 | 0,8 | 0,7 | 0,7 | 0,0 | |
Station (en omgeving) | 0,7 | 0,7 | 0,4 | 0,4 | 0,0 | |
Proceskosten Hart van de Stad | 0,1 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
Rondje weerwater | 2,5 | 2,5 | 2,5 | 2,5 | 0,0 | |
FVA proceskosten | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 0,9 | 0,0 | |
Proceskosten Almere 2.0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 0,9 | 0,0 | |
RSV Pampus | 2,7 | 3,6 | 2,9 | 3,9 | 0,1 | |
RSV Pampus | 2,7 | 3,6 | 2,9 | 3,9 | 0,1 | |
Klimaat en milieu | 12,4 | 7,0 | 10,5 | 5,6 | 0,6 | |
Milieu en duurzaamheid | 9,9 | 4,4 | 9,0 | 4,1 | 0,6 | |
Energietransitie | 6,2 | 2,2 | 5,9 | 2,2 | 0,3 | |
Duurzaamheid | 2,9 | 2,1 | 2,4 | 1,8 | 0,1 | |
Leefkwaliteit | 0,8 | 0,1 | 0,8 | 0,1 | 0,1 | |
FVA groene waterrijke identiteit | 2,6 | 2,6 | 1,4 | 1,4 | 0,0 | |
Proceskosten Groene en waterrijke identiteit | 0,3 | 0,3 | 0,2 | 0,2 | 0,0 | |
Unieke landschappen: Almeerderhout | 0,8 | 0,8 | 0,5 | 0,5 | 0,0 | |
Excellent groene en gezonde leefomgeving | 0,7 | 0,7 | 0,3 | 0,3 | 0,0 | |
Ecologische verbindingen | 0,7 | 0,7 | 0,4 | 0,4 | 0,0 | |
Sport | 19,1 | 6,3 | 20,5 | 7,6 | -0,1 | |
Sportbeleid | 4,5 | 1,5 | 4,5 | 1,5 | 0,0 | |
Sportbeleid | 1,4 | 0,2 | 1,4 | 0,2 | 0,1 | |
Buurtsportcoaches | 2,8 | 1,0 | 2,8 | 1,0 | 0,0 | |
Sportevenementen | 0,3 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | -0,1 | |
Sportgebouwen en -velden | 13,9 | 4,2 | 16,0 | 6,0 | -0,2 | |
Buitensport | 3,1 | 0,7 | 3,3 | 0,7 | -0,2 | |
Binnensport | 10,9 | 3,5 | 12,7 | 5,3 | 0,0 | |
FVA buitenzwembad en sport | 0,6 | 0,6 | 0,1 | 0,1 | 0,0 | |
Sport en bewegen in de openbare buitenruimte | 0,6 | 0,6 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
Buitenzwembad | 0,1 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
Kunst en cultuur | 45,5 | 19,5 | 44,6 | 18,9 | 0,3 | |
Kunst en cultuur | 37,3 | 11,4 | 37,3 | 11,6 | 0,3 | |
Archeologie en monumenten | 0,8 | 0,7 | 0,1 | |||
Kunst en cultuur algemeen | 5,8 | 0,6 | 5,8 | 0,7 | 0,0 | |
Cultuureducatie | 1,3 | 1,3 | 0,0 | |||
Cultuurgebouwen | 3,4 | 6,1 | 3,3 | 6,0 | 0,0 | |
Kunstlinie Almere Flevoland | 9,6 | 9,6 | 0,0 | |||
Overig vastgoed | 0,7 | 0,5 | 0,9 | 0,7 | -0,1 | |
Stichting Stad en Natuur | 2,5 | 2,4 | 0,1 | |||
Bibliotheekwerken | 11,2 | 0,4 | 11,2 | 0,4 | 0,0 | |
Huisvesting bibliotheken | 2,0 | 3,7 | 2,1 | 3,9 | 0,2 | |
FVA cultuur, recreatie en toerisme | 8,2 | 8,1 | 7,3 | 7,2 | 0,0 | |
Nationaal Park Nieuw Land - Almeerse Poort | 5,5 | 5,5 | 4,8 | 4,7 | 0,0 | |
Procesk Cultuur, toerisme en sport | 0,3 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | 0,0 | |
Kustzone Almere Poort/Duin | 1,1 | 1,1 | 1,0 | 1,0 | 0,0 | |
Museale voorziening | 1,3 | 1,3 | 1,2 | 1,2 | 0,0 | |
Overhead en bedrijfsvoering | 104,0 | 3,0 | 105,2 | 3,2 | -1,1 | |
Bedrijfsvoering | 25,0 | 0,4 | 25,9 | 0,5 | -0,7 | |
Financiën en Control | 11,8 | 0,1 | 11,3 | 0,1 | 0,5 | |
Bestuursondersteuning | 6,2 | 0,3 | 6,6 | 0,3 | -0,4 | |
Communicatie en dienstverlening | 3,6 | 3,7 | -0,2 | |||
Doorbelasting overhead | -7,7 | -7,7 | 0,0 | |||
Stadsarchief | 0,7 | 0,7 | 0,0 | 0,0 | ||
Buffer bedrijfsvoering | -0,1 | 0,0 | -0,1 | |||
Directie en strategie | 2,5 | 2,5 | 0,1 | 0,1 | ||
Subsidiebureau | 0,8 | 0,7 | 0,1 | |||
Juridische zaken | 3,5 | 4,0 | -0,5 | |||
Inkoop en aanbesteding | 1,8 | 0,1 | 2,0 | 0,1 | -0,2 | |
Klant contact centrum | 1,9 | 2,0 | -0,1 | |||
Personeelszaken | 6,8 | 0,0 | 8,3 | 0,0 | -1,5 | |
Apparaatskosten personeelszaken | 4,9 | 6,4 | 0,0 | -1,4 | ||
Concernopleidingsbudget | 0,8 | 0,8 | -0,1 | |||
Kosten frictie en mobiliteit | 0,1 | 0,1 | ||||
Overige personeelszaken | 1,0 | 1,1 | -0,1 | |||
ICT | 40,8 | 0,0 | 37,2 | 0,0 | 3,7 | |
Apparaatskosten ICT | 15,2 | 15,9 | -0,8 | |||
Contracten en licenties | 5,7 | 5,9 | -0,2 | |||
Projecten | 14,0 | 9,6 | 4,3 | |||
Infrastructuur | 6,0 | 5,7 | 0,0 | 0,3 | ||
Overhead primair proces | 17,7 | 0,4 | 20,7 | 0,4 | -3,1 | |
Burgerzaken, belastingen en uitkeringen | 1,8 | 1,9 | 0,0 | -0,1 | ||
Ruimtelijk domein | 11,2 | 0,4 | 12,9 | 0,4 | -1,7 | |
Sociaal domein | 4,7 | 6,0 | -1,3 | |||
Vastgoed en facilitaire zaken | 13,7 | 0,9 | 13,1 | 1,1 | 0,8 | |
Ambtenarenhuisvesting | 4,9 | 0,3 | 4,6 | 0,5 | 0,5 | |
Facilitaire zaken | 5,3 | 0,3 | 5,2 | 0,4 | 0,1 | |
Registratie en beheer vastgoed | 3,4 | 0,3 | 3,3 | 0,3 | 0,1 | |
Floriade | 0,0 | 1,3 | 0,1 | 1,1 | -0,3 | |
Bijdragen derden | 0,2 | -0,2 | ||||
Floriadepaviljoen | 0,1 | -0,1 | ||||
Reserve Floriade | 1,1 | 1,1 | 0,0 | |||
Financiën | 137,7 | 663,7 | 139,9 | 667,2 | 1,3 | |
Algemene middelen | 4,4 | 539,4 | 5,8 | 543,2 | 2,3 | |
Algemene uitkering gemeentefonds | 473,2 | 475,4 | 2,2 | |||
Onroerende zaakbelasting woningen | 1,5 | 34,1 | 1,4 | 34,2 | 0,1 | |
Onroerende zaakbelasting niet-woningen | 27,4 | 27,4 | 0,0 | |||
Toeristenbelasting | 1,4 | 1,5 | 0,1 | |||
Reclame en precario inkomsten | 0,0 | 1,5 | 0,0 | 1,9 | 0,4 | |
Dividenden en provisies | 0,2 | 1,0 | 0,3 | 1,3 | 0,1 | |
Apparaat en invordering belastingen | 2,7 | 0,8 | 3,9 | 1,7 | -0,4 | |
Dubieuze debiteuren | 0,2 | -0,2 | ||||
Overige vergoedingen en kosten | 22,2 | 20,2 | 22,9 | 19,9 | -1,0 | |
Rentekosten en rentetoerekening | 2,6 | 3,8 | 2,6 | 4,0 | 0,3 | |
Bijdrage overheden FVA | 15,9 | 15,9 | 15,9 | 15,9 | 0,0 | |
Vennootschapsbelasting | 3,1 | 4,5 | -1,4 | |||
Stelpost onvoorzien | 0,5 | 0,5 | 0,0 | |||
Reserve mutaties | 111,1 | 104,1 | 111,1 | 104,1 | 0,0 | |
Storting en vrijval reserves | 111,1 | 104,1 | 111,1 | 104,1 | 0,0 | |
totaal | 1.317,2 | 1.297,7 | 1.377,8 | 1.377,6 | 19,3 |