Bestuursondersteuning
Met dit geld betalen we de medewerkers die zich bezighouden met het ondersteunen van het dagelijks bestuur en de directie van gemeente Almere. Dit zijn onder andere bestuursadviseur en het bestuurssecretariaat.
Verder geven wij ook een deel van het budget uit aan representatie van het bestuur. Het gaat dan bijvoorbeeld om lunches en geschenken voor als wij gasten ontvangen. |
---|
bedragen x € 1 miljoen
omschrijving | begroot | begroot | realisatie | realisatie | resultaat |
---|---|---|---|---|---|
lasten | baten | lasten | baten | ||
personeel | 5,9 | 0,3 | 5,3 | 0,3 | 0,5 |
inhuur | 0,0 | 0,8 | -0,8 | ||
subsidie | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
inkoop | 0,3 | 0,5 | -0,1 | ||
voorziening | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
totaal | 6,2 | 0,3 | 6,6 | 0,3 | -0,4 |
Het nadeel van € 0,4 miljoen wordt veroorzaakt door hogere inhuurkosten voor openstaande vacatures of ziekte- en zwangerschapsverlof. Bij de uitval van secretariële ondersteuning moeten we direct inhuren. Dit gaat om € 0,3 miljoen. Daarnaast is de taakstelling van onderzoek en statistiek niet volledig ingevuld. Met opdrachten voor de organisatie moeten ze een deel van hun eigen kosten terugverdienen. In 2024 is € 0,1 miljoen niet ingevuld.