Financiën en Control
Met dit bedrag betalen we het personeel van afdeling Financiën en Control. Deze medewerkers zijn verdeeld in vijf teams.
Daarnaast betalen we € 0,4 miljoen aan verzekeringen voor (financiële) risico's die de gemeente loopt. Dit is voornamelijk de aansprakelijkheidsverzekering van de gemeente. Ook maken wij inkoopkosten van € 0,4 miljoen. Hier worden onder andere reiskosten, opleidingen, extern advies uit betaald. |
---|
bedragen x € 1 miljoen
omschrijving | begroot | begroot | realisatie | realisatie | resultaat |
---|---|---|---|---|---|
lasten | baten | lasten | baten | ||
personeel | 10,0 | 0,1 | 8,8 | 0,1 | 1,2 |
inhuur | 0,2 | 1,1 | -1,0 | ||
inkoop | 1,6 | 1,2 | 0,4 | ||
voorziening | 0,0 | 0,2 | -0,1 | ||
totaal | 11,8 | 0,1 | 11,3 | 0,1 | 0,5 |
Het voordeel van € 0,5 miljoen komt voornamelijk door openstaande vacatures (€ 1,2 miljoen). We zien dat het lastig is om financiële functies in te vullen, maar ook bij audit en het project verbetering archief en informatiebeheer is het lastig om personeel te vinden. Om de taken te kunnen uitvoering hebben we extra moeten inhuren (€ 1,0 miljoen). Verder hebben we € 0,3 miljoen minder uitgegeven aan opleidingskosten, reiskosten en dergelijke kosten.