Apparaatskosten beheer en onderhoud
Met dit geld betalen we het personeel dat zich bezig houdt met het beheer van de openbare ruimte (inclusief het maken van kaartmateriaal). Dit betekent het ontwikkelen van beleid, de stad dagelijks beheren en onderhouden plegen. De omvang van de stad en de complexiteit van de vraagstukken bepalen hoeveel medewerkers we nodig hebben. |
---|
bedragen x € 1 miljoen
omschrijving | begroot | begroot | realisatie | realisatie | resultaat |
---|---|---|---|---|---|
lasten | baten | lasten | baten | ||
personeel | 13,0 | 11,5 | 1,5 | ||
inhuur | 0,7 | 0,5 | 0,2 | ||
beheer | 0,0 | 0,0 | |||
inkoop | -1,0 | 0,2 | -1,1 | ||
doorbelasting | -0,4 | 0,4 | |||
afschrijving | 0,1 | 0,0 | 0,1 | ||
voorziening | 0,0 | 0,1 | -0,1 | ||
totaal | 12,9 | 0,0 | 11,9 | 0,0 | 1,0 |
Voor een goed beeld van de kosten van het beheerpersoneel, moet deze activiteit samen met de activiteit 'Ruimtelijk domein' onder het programma Overhead en bedrijfsvoering worden bekeken. Dan blijkt dat in totaal zo'n € 0,4 miljoen minder aan personeel voor het beheer en onderhoud is uitgegeven dan begroot.
Al langere tijd blijkt de arbeidsmarkt voor wat betreft technische kennis erg krap. Het blijft daarom een grote uitdaging om voldoende goede mensen aan ons te binden en te behouden. In het afgelopen jaar is gebleken dat vacatures niet volledig ingevuld konden worden.