Overhead en bedrijfsvoering

Vastgoed en facilitaire zaken

Registratie en beheer vastgoed

We maken personeelskosten. Het overgrote deel werkt aan het beheren van ons vastgoed. Dit is met uitzondering van onze onderwijsgebouwen. Deze personeelskosten staan bij de activiteit apparaatskosten onderwijshuisvesting. Daarnaast zijn er enkele medewerkers die zich bezig houden met het advies over het totaal van ons vastgoed en het geven juridisch advies over vastgoed.

Alle gebouwen worden geregistreerd in het gebouwbeheersysteem Planon, hiervoor betalen we licentie- en advieskosten. Dit kopen we in. Daarnaast betalen we de kosten voor het inspecteren van vastgoed en het registreren, ontsluiten, analyseren en inzichtelijk maken van ruimtelijke en geografische gegevens.

Ook worden er onderhoudskosten gemaakt in opdracht van externe partijen, dit moeten zij aan ons betalen. De overige ontvangsten zijn subsidie inkomsten voor investeringen in duurzaamheidsmaatregelen.

bedragen x € 1 miljoen

omschrijving

begroot

begroot

realisatie

realisatie

resultaat

lasten

baten

lasten

baten

personeel

2,1

2,1

0,0

inhuur

0,1

0,1

0,0

beheer

0,1

0,2

-0,1

inkoop

1,1

0,8

0,3

subsidieontvangst

0,2

0,2

0,0

overig

0,1

0,1

0,0

afschrijving

0,0

0,0

0,0

onderhoudsvoorz.

0,1

0,1

0,0

voorziening

0,0

0,0

0,0

totaal

3,4

0,3

3,3

0,3

0,1

Het resultaat wordt veroorzaakt door diverse verschillen kleiner dan € 0,1 miljoen.

Deze pagina is gebouwd op 06/16/2025 11:36:41 met de export van 06/04/2025 14:43:05